ΜΗΝΑΣ ΤΙΓΚΙΛΗΣ

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1957. Μaster Θεατρολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε επίσης Πολιτικές Επιστήμες/Δημόσιο Δίκαιο στο ίδιο Πανεπιστήμιο και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (1980).

Στέλεχος του Θεατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών (1976-77), εκδότης/ διευθυντής της θεατρικής επιθεώρησης «Εκκύκλημα» (1983-1991). Διευθυντής της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης του Πειραιά/ ΔΕΠΑΠ (1992-1996).

Συνεργάστηκε ως κριτικός θεάτρου στο εβδομαδιαίο περιοδικό ΕΝΑ (1991-1993) ενώ το 1998 διοργάνωσε την Επετειακή Έκθεση στο Ινστιτούτο Goethe της Αθήνας για τη πρόσληψη του Μπρεχτ στην Ελλάδα.

Από το 1999, ζει και εργάζεται στην Κύπρο. Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εταιρείας Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού (Ε.Θ.Α.Λ.) από το 1999 μέχρι τις αρχές του 2017. Έχει σκηνοθετήσει/διοργανώσει περισσότερες από 50 παραγωγές/πολιτιστικές εκδηλώσεις και 5 περιοδείες στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους: Αγγέλα του Γιώργου Σεβαστίκογλου, Ο Πάνθηρας είναι Ζωντανός της Νίκης Μαραγκού, Factory Girls (Εργαζόμενα Κορίτσια) του Φρανκ Μαγκίνες, Πριν την Aφυπηρέτηση (Aποχώρηση) του Τόμας Μπέρνχαρντ, Γυρισμός του Χάρολντ Πίντερ, Πως έμαθα να Οδηγώ της Πόλας Βόγκελ, Tο Μικρό Μαχόγκανυ των Μπρεχτ/Κουρτ Βάιλ, Γλωσσοκοπάνα του Μαριβώ, Σφαγείο του Ίλαν Χατζόρ, Σπιρτόκουτο του Γιάννη Οικονομίδη, Φιλοκτήτης του Σοφοκλή για το «18ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος 2014», Το ψέμα έχει μακριά ποδάρια του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, Σπασμένα της Κωνσταντίας Σωτηρίου και Η συλλογή του Γιάννη Αγησιλάου, Η εξαίρεση και ο κανόνας του Μπέρτολτ Μπρεχτ, Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη για το «Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος 2016», Το Γάλα του Βασίλη Κατσικονούρη κ.ά.. Έχει σκηνοθετήσει επίσης παραστάσεις για την Παιδική Σκηνή της ΕΘΑΛ και συνεργαστεί με μαθητές και ερασιτέχνες της Λεμεσού στο ανέβασμα έργων του Λόρκα, του Μολιέρου και του Μπρεχτ. Ως ηθοποιός –στη Κύπρο-πρωταγωνίστησε στο Σώσε (2001) του Μ. Φρέην, το Λίγα Απ’ Όλα (2002) του Αντώνη Μόλλα, το οποίο και σκηνοθέτησε, τις Επικίνδυνες Μαγειρικές (2004) του Α.Στάικου και Τα Κοκκινομπλέ Πατίνια (2006) του Σταύρου Τσιώλη, H Πόρνη του Οχάιο (2012), Stallerhof (2014).

Το 2008 έλαβε το Βραβείο Σκηνοθεσίας, στα Βραβεία Θεάτρου ΘΟΚ για τη διετία 2005-2007, για τη σκηνοθεσία του στο έργο του Χάρολντ Πίντερ, Ο Γυρισμός.

Άλλα projects:
Σχεδιασμός και οργάνωση περισσότερων από 100 πολιτιστικών εκδηλώσεων για τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, τη μουσική, το θέατρο κ.ά.

Ξεχωριστή σημασία είχαν οι εκδηλώσεις το 1995 για τη Θεσσαλονίκη, «Πολιτιστική Πρωτεύουσα 1997», οι εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, η Έκθεση για το έργο του Μπέρνολντ Μπρεχτ το 1998 στην Ελλάδα, επίσης οι εκδηλώσεις για τα 50χρονα του Μπέρνολντ Μπρεχτ στη Κύπρο (2006), το φθινόπωρο του 2007 είχε την σκηνοθετική ευθύνη της Τελετής Έναρξης λειτουργίας του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) στη Λεμεσό, το Συμπόσιο με τίτλο «Θέατρο και Περιφέρεια» (2009) στη Λεμεσό, το Συμπόσιο για το Στρατή Τσίρκα (2011), το Αφιέρωμα στο θεατρικό Μιχάλη Κακογιάννη (2012) κ.ά.

Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνσή του διοργανώθηκαν η Πλατφόρμα Μονοδράματος 2015, η Πλατφόρμα Μονοδράματος Κύπριων Δημιουργών 2016 και το Διεθνές Φεστιβάλ Μονοδράματος 2017, δράσεις της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Πάφος2017.

Εξελέγη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κυπριακού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου το 2011 και επανεξελέγη το 2014 (Αντιπρόεδρος του Δ.Σ.) και το 2017. Είναι επίσης Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μονοδράματος του ΔΙΘ (International Monodrama Forum).